5 ძირითადი მარკეტინგული სტრატეგია ნებისმიერი სტარტაპისთვის


ყველამ კარგად ვიცით, რომ მარკეტინგული მხარდაჭერა ყველა კომპანიას სჭირდება, თუმცა იგი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია სტარტაპებისთვის. ლოგიკურიც არის, რადგან თუკი გინდათ, რომ თქვენი პროდუქცია ან სერვისი იყიდონ, ჯერ უნდა გაიგონ მის შესახებ.

მარკეტინგი თითოეული სტარტაპისთვის უნიკალურ მიდგომებს საჭიროებს მათი საქმიანობის სფეროების შესაბამისად, თუმცა, გარკვეული მარკეტინგული აქტივობები ნებისმიერ სტარტაპს ერგება და მათი განხორციელება კარგი დასაწყისის საწინდარია.

გვინდა წარმოგიდგინოთ 5 მარკეტინგული სტრატეგია, რომელთა დახმარებითაც შეძლებთ თქვენი სტარტაპის ცნობადობა საგრძნობლად გაზარდოთ:

  • გაგზავნეთ მეილები

    იმეილ მარკეტინგი ერთ-ერთი ძირითადი სტრატეგიაა კლიენტების მოსაზიდად. თუკი გაქვთ პოტენციური კლიენტების ელექტრონული ფოსტის მისამართები, შეგიძლიათ გაუგზავნოთ მათ მეილები და გააცნოთ თქვენი შეთავაზება სრულიად უფასოდ.

  • დაიწყეთ ბლოგის წარმოება

    ბლოგი ძლიერი სტრატეგიაა, რომელსაც შეუძლია თქვენს სტარტაპს დაეხმაროს ლიდების მოძიებაში. კვლევებმა აჩვენა, რომ ბიზნესი, რომელიც აწარმოებს ბლოგს, აგენერირებს 126%-ით მეტ ლიდს, ვიდრე მისი კონკურენტები, რომელთაც არ აქვთ ბლოგი. ბლოგის მეშვეობით შესაძლებელია თქვენს ვებ-გვერდზე ვიზიტორების რაოდენობის საგრძნობლად გაზრდა.
    ეფექტური ბიზნეს ბლოგის წარმოების საიდუმლო მარტივია: მოუმზადეთ აუდიტორიას ის თემები, რაც აინტერესებთ. თუკი თქვენი ბლოგი საინტერესო და კითხვადია, საძიებო სისტემები დააფასებენ თქვენს შრომას და ძებნის შედეგებში დაწინაურდებით. შესაბამისად, ვიზიტორთა რაოდენობაც გაიზრდება.

  • გააქტიურდით სოციალურ მედიაში

    სტატისტიკურად, სოციალურ მედია საშუალებებს 2.4 მილიარდ ადამიანზე მეტი იყენებს. შესაბამისად, თქვენს მარკეტინგულ სტრატეგიაში მისი ჩამატება ძალიან მნიშვნელოვანია. სოციალურ მედიაში მარტივია მისწვდეთ თქვენს პოტენციურ მომხმარებლებს, რადგან თქვენი აუდიტორია ერთ სივრცეშია თავმოყრილი. ამასთანავე, უმეტესი სოციალური ქსელი იძლევა რეკლამის გაეკეთების შესაძლებლობას.
    საჭიროა, რომ სოციალურ ქსელში იყოთ მუდამ აქტიური, რათა მომხმარებლებმა თვალი გადევნოთ. თქვენ უნდა შექმნათ საინტერესო და რელევანტური კონტენტი და იყოთ მუდმივ კომუნიკაციაში გვერდის გამომწერებთან.

  • განათავსეთ ფასიანი რეკლამა საძიებო სისტემაში

    საძიებო სისტემაში გაშვებული რეკლამა სულ უფრო და უფრო პოპულარული ხდება. იგი საშუალებას გაძლევთ ხმა მიაწვდინოთ თქვენზე მორგებულ აუდიტორიას, ისეთი საძიებო სისტემების მეშვეობით, როგორებიცაა: Google და Bing. Google AdWords და Bing Ads არის ორი ყველაზე პოპულარული ფასიანი საძიებო არხი და ორივე ეფუძნება საკვანძო სიტყვებზე მორგებულ CPC (cost-per-click) გადახდის სისტემას. ორივე არხის მეშვეობით, თქვენ შეგიძლიათ გააკეთოთ თქვენი სტარტაპის რეკლამა, რომელიც გამოჩნდება საძიებო სისტემაში მაშინ, როდესაც ვინმე საკვანძო სიტყვას მოძებნის. მაგალითად, თუკი თქვენი სტარტაპი ყიდის ნაყინს, თქვენ შეგიძლიათ საკვანძო სიტყვებად გამოიყენოთ: „ნაყინი“, „შოკოლადის ნაყინი“, „ქართული ნაყინი“ და სხვა.
    ყველაზე მიმხიდველი რეკლამის ამ სახეობაში მაინც CPC ფასის პოლიტიკაა, რაც გულისხმობს, რომ თქვენ მხოლოდ იმ შემთხვევაში გახდევინებენ ფულს, როცა ვინმე თქვენს რეკლამას დააკლკიკებს. შესაძლოა 10 000-მა ადამიანმა ნახოს თქვენი რეკლამა, მაგრამ თუკი არავინ დააკლიკებს მას, არაფერს გადაიხდით.

  • გახდით ღონისძიების სპონსორი

    ბოლო და ასევე ეფექტური მარკეტინგული სტრატეგიაა რომელიმე ღონისძიების სპონსორობა. ღონისძიების ორგანიზატორებისთვის ფულის გადახდით თქვენ შეძლებთ, რომ გაარეკლამოთ თქვენი კომპანია ბანერების, ფლაერებისა და სხვა მარკეტინგული საშუალებების დახმარებით.
    სასურველია, რომ გახდეთ ისეთ ღონისძიების სპონსორი, რომელიც ახლოს არის თქვენს პოტენციურ კლიენტებთან. ასეთ ღონისძიებაზე ძალიან მნიშვნელოვანია კომპანიის სწორად და საინტრესოდ წარმოჩენა.

რა თქმა უნდა, ყველა კომპანიას საკუთარი მარკეტინგული გეგმა სჭირდება, ინდივიდუალური აქტივობებით, თუმცა, ზემოთ ჩამოთვლილი სტრატეგიები თქვენი ბიზნესის წარმატებაში ნამდვილად დაგემხარებათ.

ანა ანდღულაძე
05-11-2019

სტატიები

5 ძირითადი მარკეტინგული სტრატეგია ნებისმიერი სტარტაპისთვის

მარკეტინგული მხარდაჭერა ყველა კომპანიას სჭირდება, თუმცა, განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია სტარტაპებისთვის. ლოგიკურიც არის,რა ...

05-11-2019       ანა ანდღულაძე   
რა უნდა იცოდეს გაყიდვების მენეჯერმა

როდესაც ბიზნესის დაწყებას გეგმავთ ან უკვე დაიწყეთ, წარმატებისთვის აუცილებელი პირობაა სწორი მომხმარებლის პოვნა. თქვენი პრ ...

29-10-2019       ანა ანდღულაძე   
მონაცემთა ანალიზი

მონაცემთა ანალიზის ყველაზე მარტივი განმარტებაა - თარჯიმანი. იგი გულისხმობს მონაცემების გარდაქმნას შინაარსობრივად მნიშვნე ...

24-10-2019       ანა ანდღულაძე   
როგორ ვიპოვოთ იდეალური მომხმარებელი

როდესაც ბიზნესის დაწყებას გეგმავთ ან უკვე დაიწყეთ, წარმატებისთვის აუცილებელი პირობაა სწორი მომხმარებლის პოვნა. თქვენი პრ ...

15-10-2019       ანა ანდღულაძე   
რჩევები მეწარმეებს

ნებისმიერი ზომის ბიზნესს სჭირდება სწორი ფინანსური დაგეგმარება. თუმცა, ხშირად რთულია სტაბილური გეგმის შენარჩუნება და ამ გ ...

01-10-2019       ანა ანდღულაძე   
რა არის IFRS?

IFRS განსაზღვრავს საერთაშორისო სტანდარტების კომპლექტს, თუ როგორ უნდა აწარმოონ კომპანიებმა თავიანთი ანგარიშები, იმისთვის, ...

24-09-2019       თამარ გოგოლაძე   
ფინანსური მენეჯმენტი სტარტაპებისთვის

სტარტაპის მართვის საწყის ეტაპზე, ფინანსებზე ყველაზე ნაკლებს ვფიქრობთ, რაც, რა თქმა უნდა, არასწორია. ფინანსური მენეჯმენტი ...

17-09-2019       ანა ანდღულაძე   
ბიუჯეტირება და მასთან გამკლავება

ბიუჯეტის(ინგლ.budget=ტომარა)ისტორია ინგლისიდან იწყება, როდესაც ინგლისის პარლამენტში მთავრობა თემთა პალატისგან თანხებს ით ...

10-09-2019       მარიამ ნადირაშვილი   
ბიზნესი და ფინანსები

ბიზნესის მართვაში ფინანსები გადამწყვეტ როლს თამაშობს. როგორც წესი, კომპანიები ოპერირებენ ფულსა და ფინანსებზე, რადგან თუ ...

03-09-2019       ნანა ნაკანი   
ERP საცალო გაყიდვებისთვის

თანამედროვე ტექნოლოგიებმა და ინტერნეტმა მნიშვნელოვნად შეცვალეს საცალო ვაჭრობის სფერო. სრულიად შეცვლილია პროდუქციისა და ს ...

27-08-2019       ანა ანდღულაძე   
უხილავი თანამშრომელი

მაშინ, როდესაც თითოეული თანამშრომელი ორგანიზაციაში თავის ფუნქციას ასრულებს ERP სისტემაში თავისი წილი ინფორმაციის შეტანით ...

20-08-2019       ანა ანდღულაძე   
ფინანსური ანგარიშგების გამარტივება

რატომ ხარჯავენ ფინანსისტები უამრავ დროს და რესურსს ფინანსური ანგარიშების მომზადებაში მაშინ, როდესაც ტექნოლოგიებს რეპორტი ...

13-08-2019       ანა ანდღულაძე   
კომპანიის ზრდა

"სწრაფი ზრდა" - ერთი შეხედვით ეს ორი სიტყვა გაუმჯობესებულ პროდუქტთან, გაზრდილ მოგებასთან და ბიზნესის გაძლიერებულ მუშაობა ...

05-08-2019       ანა ანდღულაძე   
ესაჭიროება თქვენს ბიზნესს ERP ?

ყველა ბიზნესი თავის მხრივ უნიკალურია და სხვა და სხვა დროს სხვა და სხვა გამოწვევების წინაშე დგას, თუმცა ადრე თუ გვიან ნებ ...

15-07-2019       თამარ გოგოლაძე   
ERP სისტემის სარგებელი

დღესდღეობით კამათის საგანს არ წარმოადგენს ის ფაქტი, რომ ERP სისტემის მეშვეობით ნებისმიერი ბიზნესი უფრო მარტივად სამართავ ...

15-07-2019       თამარ გოგოლაძე   
მითები ERP სისტემის შესახებ

ERP სისტემის დანერგვასთან დაკავშირებით უამრავი მითი არსებობს. ამ ტექნოლოგიის მომხმარებლებთან საუბრისას გაირკვა, რომ ERP ...

01-07-2019       ანა ანდღულაძე   
რას წარმოადგენს ERP სისტემა

ERP (Enterprise resource planning) საწარმოო რესურსების მართვის და დაგეგმვის ერთიანი სისტემაა, რომელიც თანამედროვე ბიზნე ...

25-06-2019       ანა ანდღულაძე